پرینت

CRM

 

 

 CRM برگرفته شده از Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که استراتژی های کسب و کار مبتنی بر آن از اهمیت خاصی برخوردار می باشند و با توجه به چالش های بازار، کسب و کاری موفق همراه با استراتژی رشد و توسعه دائم برای سازمان شما به ارمغان می آورد.

CRM در زمینه های متعددی در یک سازمان از جمله اتوماسیون فروش، بازاریابی، خدمات رسانی به مشتریان و ... کمک شایانی در جهت پیشبرد اهداف و آرمان های هر سازمان ارائه می نماید.راهکار مدیریت ارتباط با مشتری، یک استراتژی کسب و کار است با هدف افزایش بلند مدت سودآوری، بهینه سازی، افزایش کارایی و اثربخشی برای سازمان های مختلف که متقاضی مبانی ذیل می باشند:

  • دسترسی به بازاری گسترده تر و افزایش میزان رضایتمندی مشتریان کنونی
  • بهبود فرآیند پشتیبانی و خدمت رسانی به مشتریان
  • مدیریت موثر بازاریابی و فروش و خودکارسازی فرآیندها
  •  افزایش کارایی داخلی سازمان

باتوجه به تنوع سی ار ام های موجود در بازار، یافتن مناسب ترین گزینه مقداری دشوار می باشد چرا که در وهله اول می بایست نیازسنجی در سازمان انجام گردد و بصورت دقیق کلیه روندهای مورد نیاز سازمانی به همراه قابلیت های درخواستی از این نرم افزار باید مشخص گردد.

از مهمترین شاخص های انتخاب نرم افزار CRM می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  •     سهولت در نصب و سادگی در استفاده از محیط کاربری
  •     میزان نرخ سازگاری با سایر نرم افزارهای موجود در سازمان
  •     امکان دریافت گزارشات کامل و دقیق
  •     میزان سفارشی سازی نرم افزار
  •     پشتیبانی پس از خرید و ...

 

CRM به چه بخش هایی از سازمان شما کمک خواهد کرد؟

 

 1-    بخش بازاریابی

با خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی بجای درگیر شدن در اجرای کار ، انرژی خود را صرف بهبود روند ها و تحلیل بازخورد های کمپین های اجرا شده بازاریاب نمایید

  • طراحی و مدیریت کمپین های بازاریابی
  •  تبدیل سر نخ های فروش به مشتری
  • کاهش هزینه ها برای بازاریابی گسترده و هدفمند
  • دسترسی به بازاری گسترده تر و افزایش میزان رضایت مندی مشتریان کنونی

 

2-    بخش فروش

باتوجه به امکانات و سفارشی سازی مورد نیاز برای این بخش شما قادر خواهید بود تا از فروش بیشتر،

برد سریعتر، فروش موثر و کارامد، افزایش همکاری تیم فروش و سایر امکانات زیر بهره برید

  • مدیریت فروش
  • مديريت سرنخهاي فروش
  • مديريت اطلاعات مشتريان (شرکتها و اشخاص )
  • مديريت فرصتهاي تجاری فروش و مديريت مناطق فروش
  • پيش بيني فروش و نمایش نتایج
  • تعريف و مديريت تيمهاي فروش
  • هدف گذاري فروش براي فروشندگان
  • دسترسی به مشتریان در هر مکان و با هر وسیله ی ارتباطی

 

3-    مدیریت خدمات مشتریان

ضرورت يك سيستم خدمات به مشتريان خوب، ايجاد يك ارتباط خوب در بين مشتريان است . آن چنان رابطه اي كه باعث ترغيب حتي يك مشتري نيز بشود و مراجعه دوباره‌اش را سبب گردد. ارائه خدمات عالی به مشتریان، بهره‌وری را بهبود می‌بخشد، باعث ایجاد وفا‌داری در مشتری می‌شود و نرخ بازگشت خریداران را افزایش می‌دهد. بسیاری از شرکت‌ها درباره اهمیت مشتریان‌ آگاهی دارند، اما تعداد کمی از آن‌ها به مشتریان خود خدمات عالی ارائه می‌کنند. شرکت‌هایی که سعی می‌کنند با مشتری در تماس باشند وجود فرایندی سیستماتیک جهت پاسخگویی هر چه سریعتر وبهتر به مشتریان را می طلبد.